Monday, August 8, 2011

Schoonmakers geheimpjes

Werk je op kantoor ? Plaats dan aub een bordje waarop staat dat de schoonmaker je bureau niet hoeft af te nemen met een doekje ;)
Hotelletje geboekt ?
Neem je eigen handdoeken mee ;)

Waarom ?

Ik heb diverse bijbaantjes tijdens mn studietijd gehad als o.a. schoonmaker / kamermeisje en wanneer je eenmaal door een ervaren schoonmaker de kneepjes van het vak hebt geleerd wordt je wel een stuk alerter tijdens o.a. je werk op kantoor.....
Schoonmakers halen een doekje over je bureau, je toetsenbord, je telefoon, bbeeldscherm nadat ze met dat doekje de wc ff grondig hebben geboent....!!!!

En kamermeisjes gebruiken de gebruikte hotelhanddoeken en hotelbadlakens in de kamer om de badkuip, de douchecabine, de vloer, de chromen kranen en de wc weer glanzend 'schoon' te krijgen.
Wanneer je dus incheckt en denkt lekker gebruik te maken van het bad, lig je dus onopgemerkt op een berg dna sporen van een anderen .. diverse anderen.
En ookal worden alle handdoeken elke dag gewassen je droogt je eigenlijk nog af met het dna van anderen en met badkamersmeer ....
Daar komt bij dat het dna van alle voorgaande gasten ook nog eens flink is uitgesmeerd over de muren etc in de badkamer.

Fijne vakantie nog ;)

5 comments:

  1. Ieks! Dat wilde ik nou net niet weten, haha...

    ReplyDelete
  2. Ik werk in een reisburo ... en ik weet wie allemaal in de hotelbedden slaapt ... ge zoudt het eigenlijk liever allemaal niet weten zulle.

    ReplyDelete
  3. Oooo gunst, dit is echt een opbeurend bericht ;-) En niet echt handig voor onze neuroses, haha. Laten we maar zo denken, van een paar beestjes krijg je een goede afweer.

    ReplyDelete
  4. Maar seg, en ik ben sowieso al zo vies van alles, nu kan ik nérgens meer naartoe :(
    ;)

    ReplyDelete